10 May 2010

gula

'i saung stupik wen i spik in inglish' .
jadi aku tulis dalam bahasa ibunda iye kawan2.
semasa aku di bangku sekolah perpaduan.
ketika itu aku begitu comel dan 'adorable'. mak cik jual nasi lemak pun mintak no. fon aku.
tapi yang aku ada hanyalah no surat beranak.
maaflah ye mak cik.


lepas balik sekolah. terus tidur sebab letih.
padahal belajar ABC sahaja. tidur punya tidur, sehingga aku tersedar dek satu laungan.
laungan yang begitu aku kenal sejak bayi lagi.
'naem! pergi kedai. gula habis'.


aku basuh muka. ibu kasik duit rm 5 suruh beli gula 2 kilo.
mamai masih menguasai diri comel ini.
aku stat enjin basikal aku dan terus memecut sepantas cahaya lampu neon.
pabila laju sangat. jatuh itu normal.
aku jatuh klepek. sipi2 je lagi nak kene tahi lembu.
jangan gelak nanti Allah bagi balasan.


insiden ngeri itu menjadikan aku luka di kedua belah lutut comel aku.
aku teruskan perjalanan ke kedai Mak Jah untuk selesaikan misi.
then aku terus balik rumah.
dan aku insiden kedua terjadi.
ibu marah aku.
'ibu suruh beli gula 2 kilo! bukan Gula-gula 2 kilo'.
aish* maaf ibu :(


6 comments:

  1. naim buat lawak....cam pakai lawak orang lain je....tak baik tiru.....

    ReplyDelete
  2. lah. tiru sape? sori lah yaww.

    ReplyDelete
  3. sekarang pun hot lagi watttt

    ReplyDelete
  4. ahahah. apis nnti aku tlong kau takel ehem2.

    ReplyDelete
  5. tgok korea banyak sgt smpai nyanyuk..hohoho

    ReplyDelete
  6. time ni aku bayi lagi lah eimad. comel gitu.

    ReplyDelete

seorang pendidik bangsa barangkali