13 June 2010

mengapa albert einstein pandai ?


gambar ini tak ade kene mengena dengan controller Nintendo Wii .
aku ambil gambar lipas versi comel sebab kalau yang betol2 punya geli gila .

mengapa albert einstein pandai ?
sebab beliau tertelan lipas .
bukan apa .
teori ni dah terbukti .

pada suatu malam yang hening ,aku dan rakanku afifi merasa lapar tak ingat .
disusuli pula dengan dahaga melampau .
aku decide tuk memasak bali pasta yang mukmin masak untuk petang tadi, ada lebih !
jimat wang .

aku terkenal dengan skil memasak tapa melihat .
aku campak apa yang perlu mengikut kata hati .
oleh kerana bawang tu faveret aku .
sebijik aku letak dalam pasta tu .

bila dah masak ,aku tak pakai pinggan dah .
melantak dalam kuali tu je la sebab dah kebulur sangat .
tengah syok makan ,afifi tanya.
'eh naem ,besarnye bawang. kau tak potong ke ?'
aku buat tak tau je la sebab bila makan aku jadi ala2 tak makan 2 tahun .

aku tengok bawang yang fifi maksudkan tadi .
elok2 je bontot lipas dalam kuali .
kepala entah ke mana .
aku dah makan la tu agaknya .
apa lagi, muntah la bro !

keesokannya, aku rasa perubahan pada diri aku .
aku tak payah cermin mata dah .
body aku makin tough .
aku jadi kuat dan lari laju ,macam lipas .
dan aku jadi pandai ,macam albert einstein .


p/s : aku makan lipas ke albert einstein yang aku makan ?

3 comments:

  1. pastu exam tadi macam einstein ke?
    ke mcam lipas?ahaha

    ReplyDelete
  2. ahaha.lipas makan aku kot.

    ReplyDelete
  3. abis tu sape yg jawab exam?

    ReplyDelete

seorang pendidik bangsa barangkali