04 January 2011

hidup susah, mati takut

ini adalah 'quote' untuk hari ini.
jangan silap faham.
ini adalah peringatan bagi diri sendiri dan juga kepada teman teman.
kerana ada benarnya juga aku mewujudkan kata kata pujangga ini.
maksudnya aku adalah pujangga alaf baru aha.
panggil aku M.K Naim mulai sekarang.

cerita ini tiada kena mengena dengan yang hidup atau pun yang pengsan.
tetapi ada kena mengena dengan manusia yang mempunyai akal.
jadi ambil iktibar.

pada suatu hari yang dirasakan tenang baginya.
rosnah keluar rumah dengan yakin.
yakin di sini maksudnya make-up lawa2.
lawa2 ke tebal2?
pakai baju menggoda punya.
tutup aurat tapi ketat.
dengan harapan apa?

tiada harapan pun.
tapi kalaulah tiba tiba ada lelaki jatuh cinta padanya?
apa dia nak buat?
tak apa tak payah fikir susah susah.
aku bagi soalan objektif je bukan subjektif.
lagipun tak carry mark pun soalan aku.

A) Dia layan je laki tu sampai kantoi yang dia memang playgirl.

B) Dia tolak laki tu.pasti bagi ludah sikit.

C) Dia terus tampor laki tu.*yang ni macam drama sikit.babak tampar menampar.

D) Dia tak buat apa apa.*bajet buta.bahahah

soalan ni sila jawab kepada sesiapa yang nak jawab.
laki pun boleh jawab.tapi korang kena bayangkan diri korang perempuan.
jawab ye.
lepas jawab nanti korang akan rasa 'quote' itu sangat tepat.

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. pastu jadi macam kes ni

    http://lensarosak.blogspot.com/2011/01/menjengkelkan-4-gadis-tudung-shawls.html

    aku pon gelak...
    wakakkakakaka

    ReplyDelete

seorang pendidik bangsa barangkali