31 July 2011

drama musikal memang klasikal !


bukanlah hendak ku keluh.
tapi sesungguhnya tidak ku pinta nak jadi hensem sebegini.
bukan itu yang aku nak bagitahu aahahaha.
actually, (cakap bahasa inggeris semenjak tukar course ni) aku nak bagitau tentang musikal drama.

gila benda ni memang susah hendak dibuat even pengarah yang amat berpengalaman
seperti Yusuff Taiyob pun masih terkial kial nak mengarah sebuah produksi
berpaksikan drama musikal.
ahaha sungguh puitis penulisan aku.


jadi bila aku di 'appointed' menjadi pengarah, aku telah menetapkan mindset aku untuk tidak expect tinggi.
kerana aku yakin bahawa drama musikal ni memang susah hendak dijayakan.
tapi keyakinan ku bertambah bila ahli ahli produksi ku semuanya hebat hebat belaka.
yeahhhh!!

esainmen semakin hari semakin banyak.
hanya disini aku boleh luangkan segala permasalahan aku.
sebab girlfriend aku tak de.
bini apatah lagi, maybe sem 8 ni aku kawen ehehehe.
sabar ye rakan rakan nanti aku jemput.

bulan ramadhan akan menjelang.
bukan menjelang sangat pun, padahal harini aku dah melakukan ibadat solat sunat terawih.
maksudnya sedang berlaku ramadhan sekarang.
itu barulah ayat yang betul.
nak bersahur tiada makanan,
nak berkenyang kenyangan tiada duit nak beli makanan.


ada masa seorang lelaki akan berpatah hati, tapi tidak bermakna dia akan tersungkur lagi.
segala galanya menambah pengalaman dan memberi pengertian yang amat bermakna 
dalam hidupnya.
cerita, cinta, kekayaan, semuanya tidak berguna.
pabila ilmu tidak di aplikasikan.
pabila kasih Illahi tidak dimanfaatkan.
sesungguhnya segala galanya 
memberi peluang kepada hikmah untuk muncul.
cuma kita sebagai lelaki biasa jarang untuk menyedarinya.

p/s: aku kepilkan gambar di lata belatan. sebab blog aku ni boring.tiada gambar langsung!

4 comments:

  1. good luck director!
    keep up good work!
    :)

    ReplyDelete
  2. hey hey.all d best bro..expect the unexpected..life is always like this..ada jatuh, ada bangun..ada impian, ada realiti...pilih yg terbaik, n enjoy ur life

    ReplyDelete

seorang pendidik bangsa barangkali