20 July 2011

drama punya cerita, basketball punya cerita.

as salam.
nama aku khair naim.
mohd rozlan bapaku.
manakala aku tinggal di kuala krai.
heh, buat apa nak malu duduk dekat kuala krai ?
at least di sini ada line internet la wehhhh.

tarikh present drama musical song in motion dah dekat dah ni.
aku semakin cuak.
takut main gitar salah.
house production kitorang sahaja yang buat acoustic live.
takut tak menjadi.
tapi malam semalam semua scene dah dapat 100%.
cuma sekarang tiba masa untuk mashup semua lagu medley dengan teliti.
dan juga kira timeline dengan tepat, lakonan bersama lagu.
dan menambah latar masuk dan latar keluar.

liga bola keranjang juga dah hampir ke penghujungnya.
bangganya aku sebagai salah seorang ahli PC Python.
biarpun kami di standing ke 3.
kerana ini la team paling kemas daripada segi defensenya.
aku masih di tahap budak darjah 2 apabila bercakap pasal offense.
aku pasti berusaha lagi !

pagi tadi kelas dr ting sungguh mendebarkan.
kau bayangkan, kelas yang sepatutnya pukul 11 di anjak ke pukul 8.45.
aku yang bangun tidur pada pukul 8.45 kelam kabut dibuatnya.
choiiiihhh.

harini refleksi daripada dr naim mengatakan,
kita kalau hidup janganlah menyusahkan orang.
senangkan orang sekililing kita.
hidup ni macam roda,
bayangkan orang yang kita susahkan kita tu tiba tiba menjadi bos kita.
tak segan ke weeh?
sumpah malu dong.

satu lagi, tegur tegur la orang di sekililing.
bila berjauhan daripada keluarga, orang sekililing la yang boleh diminta pertolongan.
tak kan la ada masalah kecil pun nak pulang kan.
itulah gunanya orang yang kita tegur tadi.
dapat memberi manfaat kan ?

sesungguhnya allah menciptakan kehidupan ni ibarat roda.
kadang kala di atas.
kadang kala di bawah.
tapi ingat jangan sesekali brek roda kehidupan kita tu.

ni aku kepilkan gambar kekalahan vipers 2007 kepada ravens.
kenangan terindah.masa ni aku masih tidak cukup kalsium ahaha.



semua muka juvana je kan?
ahaha.

No comments:

Post a Comment

seorang pendidik bangsa barangkali