22 February 2012

tukar topik sedikit


ditolak tepi ibarat mati.
tiada pula aku terasa hati.
tidak dihiraukan malah diambilnya perkara lain.
tiada pula aku berkata apa apa.
bukannya aku ini meminta apa apa,
cuma hargailah apa yang didepan mata.
bukannya lama,10 minit sahaja pun.
sekejap kan?
itu sudah cukup untuk seorang budak tua hitam ini.
tiadalah pula demanding lebih.

words is nothing without any action.
apa maksudnya?
praktikal itu perlu bila kita belajar teori.
itu secara falsafahnya.
tetapi apa apa pun, semuanya berpunca dariku.
maaflah kerana aku seorang budak mencintai seorang puteri idaman kalbu sepenuh hati.
tiada pernah terlintas sesiapa di hati ini.
mungkin itu salahku.
tetapi aku tiada bisa mengubahnya.
kerana ia lahir daripada diriku yang kerdil ini.


rindu cik khalida.

No comments:

Post a Comment

seorang pendidik bangsa barangkali