28 July 2015

Hari ketiga

Hari ketiga di sk merbau.
Masih bersemangat dengan selingan buat relax.

Takleh nak bersungguh sangat sbb nobody will see your effort. Tp tak apa, you'll train yourselve to be better and good.

Harini kelas relief sangat banyak dek kerana PK1 dah tau jadual aku dan practicum mate.

Nate.

Harini saje 8 masa, ada dua masa je untuk rehat. Satu masa lg kira burn sbb datang sekolah agak lambat ada taik cicak atas kereta. Alasan paling cool budak kelas akhir ajar gua.

Memula kelas darjah satu, sudah mula naik ke surface bahawasanya budak darjah satu ni kelas kedua dan takdelah seperfek cikgu dia cakap. Sbb masa mentor dia ajar kemain hebat. Mungkin kurang prepare kot. Lagi pun kami baru. Tak dapat nak ejas camano nak tackle budak kocik.

Lepastu terus kelas gua, aku main elat sikit. Semua cikgu minta gua buat latihan untuk sambutan hari raya sabtu depan je. Cool!

Masuk kelas, marah budak sikit. Bagi motivasi tentang bahawasanya semua manusia dilahirkan bodoh. Hanya usaha boleh mengubah. Gua sendiri tetiba sentap sbb dulu masa darjah tiga baru boleh membaca. Hehe (taknak gelak panjang).

Lepastu bila tanya budak 5G (kelas last) nak buat persembahan gapo, dorang terus cakap nak!

Bila ditanya dorang pernah buat persembahan tak, dorang cakap 'tak pernah sir, takdok ore pernah tanya etek'. Etek tu ialah pun dalam bahasa standard. Jangan nak melucah kat sini. Kesian, sebak dan sangat pilu rasa di hati mengenangkan nasib di anak tirikan di sekolah sendiri.

Dan selepas tu, aku ada relief 4 masa. Memang saya suka! Saya bergurau senda lemah lembu (hehe) sahaja. Okay kali ni gua kena relief kelas darjah 4, 4 masa. Lama tu, budak pula ibarat little devil. Hehe. Tp gua suka je. Terutama skali bila test IQ. Sobar, ada hikmah kita di kelas belakang ya anak anak. Ada ruang untuk berubah. Bukan?

Hari ku diakhiri dengan pembelian nasi kak wook resipi original pasar buluh kubu. Thorbaik.






No comments:

Post a Comment

seorang pendidik bangsa barangkali